Aktuality

Čerstvé zprávy z Pražského hradu a zámku Lány

Jiří Drahoš bojuje proti fake news. Neinzerujte na dezinformačních webech, vyzval

Senátor Jiří Drahoš z pozice předsedy senátního výboru pro vzdělávání a lidská práva informoval o konání konference o dezinformacích, která se odehrála na půdě Senátu. Hlavní důraz byl kladen na financování dezinformací z reklamních příjmů. Jiří Drahoš společně s Asociací komunikačních agentur představil výzvu, jak se zodpovědně chovat při zadávání on-line reklamy na českém internetu.

„Příliš dlouho jsme nechávali různým konspirátorům a trollům volné pole působnosti a je nejvyšší čas je odkázat do patřičných mezí. Pokud by se podařilo přimět zadavatele, aby neinzerovali na platformách cíleně šířících dezinformace, dokázali bychom výrazně omezit jejich činnost,“ uvedl Drahoš téma. „U šmejdů prodávajících hrnce se podařilo omezit jejich vliv. Teď je třeba zaměřit se na šmejdy, kteří cíleně rozesílají dezinformace,“ dodal.

Ředitel Asociace reklamních komunikačních agentur Marek Hlavica uvedl, že současné metody plánování reklamy na internetu nedávají klientům možnost si automaticky vybrat, na jakých webech se jejich reklama zobrazí. „Pokud si na to extra nedává pozor, tak se jeho inzerce objeví v kontextu, který není lichotivý pro jeho značku, a zároveň pomáhá věcem, kterým zadavatel zcela jistě pomáhat nechce,“ sdělil Hlavica, podle kterého je nutná spolupráce reklamních agentur a zadavatelů.

Podle prohlášení Asociace komunikačních agentur bude tato asociace mimo jiné apelovat na své klienty, „aby přijali interní opatření a zavázali své dodavatele k vyloučení dezinformačních platforem z komunikačních kanálů, které využívají“. „Je nejvyšší čas začít se v hybridní válce aktivně bránit,“ apeloval Drahoš.