
Pár týdnů před finišem prezidentských voleb si kandidáti najímají experty na marketing a PR. Některá jména jsou velkým překvapením.
Obecně platí po celém světě, že volební stratégové často vystupují jako ten zásadní pilíř, který ovlivňuje výsledky volebních týmů. Prezidentská kampaň je v plném proudu a uchazeči o místo na Hradě činí poslední kroky před velkým finále v novém roce. Bývalý předseda Akademie věd a prezidentský kandidát Jiří Drahoš má dalšího podporovatele. Tentokrát je jím uznávaný režisér Tomáš Mašín, který nikdy předtím ze zásady zakázky od politiků nepřijímal. Nyní se ale rozhodl pro změnu. Chce Drahošovi pomoci při vítězství ve volbách, protože jej považuje za lidského, silného a naslouchajícího adepta na prezidenta. Mašín v rámci Drahošovy kampaně působí jako supervizor volební komunikace. V nedávném rozhovoru prozradil své přesvědčení o tom, že by současná hlava státu neměla na svém postu nadále setrvávat. I díky tomu se počátkem listopadu aktivně zapojil do politického marketingu Jiřího Drahoše. Jeho úkolem bylo během prvního týdne navrhnout novou strategii, základní heslo, kreativu a změnu komunikace na sociálních sítích, svěřil se Mašín. Drahošův tým tak značně pookřál. V době Mašínova nástupu se změnila mluvčí kampaně, údajně ze zdravotních důvodů.
Bývalý premiér Mirek Topolánek požádal o spolupráci Jakuba Horáka, který se zasloužil o obrovský úspěch České pirátské strany v parlamentních volbách. Ve funkci PR experta působí již dlouhodobě a v marketingu se cítí jako ryba ve vodě. V průběhu let měl klienty z řad ODS, ČSSD i TOP 09. Momentálně pomáhá Topolánkovi ladit taktiku, jak zvítězit v boji o prezidentské křeslo na Hradě. Horák jej považuje za člověka s velkými zkušenostmi v zahraniční politice. Motivem jeho kampaně je zdůraznit potřebu najít protihráče pro Babiše. Horák řekl, že pokud lidé preferují slušného člověka, který bude klást věnce, měli by volit Drahoše. V případě, že oceňují osobu aktivní v zahraniční politice, která se dokáže postavit i proti tak silnému hráči, jakým je Babiš, bude podle něj nejlepší volbou Topolánek.
Naopak někdejší velvyslanec ve Francii Pavel Fischer si najal Jakuba Hussara, který v období prvních prezidentských voleb v Česku nabral podstatné zkušenosti, když působil ve funkci manažera prezidentské kampaně Vladimíra Franze. Hussar pracuje jako filmař a v rámci své produkční společnosti se zabývá rovněž reklamní tvorbou. V rozhovoru promluvil o svém přesvědčení, že Fischer je naprosto ideálním kandidátem, který je bezúhonný a kompetentní. Fischer se značně vymezuje proti Zemanovi, což Hussara staví do ztížené pozice. Před pěti lety se totiž jeho kandidát Franz ve druhém kole postavil na stranu Zemana, který tak zvítězil nad Karlem Schwarzenbergem. Hussar zpětně Franzův krok hodnotí jako mylný. Doslova řekl, že si tím Franz politicky „podřízl krk“. Hlavním cílem podpory Franzovy osoby bylo tehdy nezvolení Zemana.
Kandidát Michal Horáček zase spoléhá na Radku Hrstkovou z velké agentury Ewing PR a Ondřeje Drábka z agentury BeefBrothers. Ovšem mezi kreativní tvůrce své kampaně řadí hlavně sebe.