
Poslední v prezidentských volbách skončil Vratislav Kulhánek. Hlas každého voliče jej navíc stál nejvíc ze všech kandidátů.
Oficiální účetnictví prezidentských kampaní zatím není známé, čísla jsou tudíž orientační. Dá se ale s jistotou říct, čí hlas byl nejdražší, a čí naopak nejlevnější.
Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek skončil na posledním místě s nejmenším počtem hlasů. Paradoxem je skutečnost, že na hlas každého voliče vynaložil nejvíce peněz ze všech kandidátů. Celkem získal přes 24 tisíc hlasů, přičemž do kampaně bylo dohromady investováno více než 6 milionů korun. Jeden hlas jej tak při této kalkulaci vyšel na 250 korun.
Kulhánek měl společnou kampaň s Občanskou demokratickou aliancí, říká jeho mluvčí Vladimír Šulc. Občané si mohli všimnout billboardů podél cest, na kterých byla k vidění jak Kulhánkova tvář, tak tvář předsedy ODA miliardáře Pavla Sehnala, který mu poslal největší finanční obnos ze všech.
Oproti bývalému šéfovi Škody Auto se zadařilo lékaři Markovi Hilšerovi, který v kampani podle vlastního vyúčtování neutratil ani milion korun. Hlas jednoho voliče jej tak vyšel na dvě koruny. Ve volbách získal 454 tisíc hlasů. Jedná se o nejmladšího kandidáta, který sázel zejména na kontaktní kampaň a vzkazy prostřednictvím sociální sítě. Obsadil čestné páté místo.
Co se týče zvážení nákladů, velký úspěch se nepodařil ani podnikateli Michalovi Horáčkovi. Z vlastní kapsy do kampaně investoval 30 milionů korun. Z výsledků voleb vyplývá, že obdržel pouhých 525 tisíc hlasů. Skončil na čtvrtém místě v celkovém pořadí.
Jako suverénní vítěz z prvního kola prezidentských voleb odchází současná hlava státu Miloš Zeman. I přesto, že žádnou kampaň podle vlastních slov nevedl, jeho podporovatelé utratili za billboardy a další předměty na propagaci asi 17 milionů korun. Největším dárcem bylů spolek Přátelé Miloše Zemana pod vedením hradního kancléře Vratislava Mynáře. Značnou sumou peněz přispěl i pražský podnikatel Tomáš Hrdlička.